Wellness Plan Recommendations

Pet Care Service

 

 
 
 
 

Wholistic Approach

Our goal is to keep your pets happy, healthy and pain free by maintaining their wellness mainly through a holistic approach to medicine rather than wait for health problems to occur.

The holistic approach is concerned with treating the patient as a whole rather than treating just signs and symptoms. By providing both conventional and complementary treatments, we hope that the medicines, remedies and therapies would stimulate the body to heal itself.

Methods employed at the Tin Hau Pet Hospital include

  1. Veterinary Acupuncture
  2. Herbal Medicine
  3. Nutritional Consultation & Therapeutic Nutrition
  4. Veterinary Homeopathy
  5. Reiki “Tender Loving Care”

「整全治療」程序

「整全治療」在歐洲早已非常盛行,整全治療醫師普及,甚至有不少傳統西醫也採用整全治療藥物;很多高官甚至皇室成員,多採用「整全治療」作治療或保健。「整全治療」藥物比西藥還多,結合西方醫學的藥物,互補不足來增加治病的成功率。

一九零零年,一群擁護整全治療醫學的西醫和整全治療醫生成立了美國自然醫學會、醫學院及醫院;一九二一年加拿大卑詩省政府通過立法承認整全治療醫學並註冊監管。
由於一般市民知識水準提高,對副作用較少之天然藥物更加接納,這更確立「整全治療」之地位,成?一種趨勢,風行歐美,直至亞洲。

人會講求身心健康,小動物也同樣應該在任何時候也保持「Body、Mind、Soul」三者的平衡;除了在生理層面治療外,亦會照顧到寵物的心理和靈性上的層面。「整全治療」的概念重視日常生活中各方面的平衡,結合傳統西醫療法和另類療法,從生活入手,兼顧動物的內外調理,令動物身心得以都平衡健康,以收治標治本之效。

我們會先從傳統西醫角度出發確診,進行全面性的身體檢查,找出病因,給予恰當的外在治療。亦會觀察動物的行為舉止,配合特別的醫療及進食紀錄,改善牠們的生活環境,了解牠們的情緒,協助牠們釋放壓力,藉此為動物建立一個最適合的生活模式,令牠們的健康能夠提升至另一個層次,從整全之治療,徹底根治病症。

在「整全治療」之眾多範疇中本診所特別提供針灸、艾灸、草藥治療、順勢療法、激光治療、按摩、行為訓練及營養輔導。

 
   
   
all right reserved THPH 2008